تولید کننده فلنج پی وی سی سایز 160 صبا

تولید کننده فلنج 160صبا (پی وی سی)

شرکت آذر پایپ مفتخر به فروش  فلنج در سایز 160 با کیفیت در حال تولید و فروش میباشید جهت اطالاعات بیشتر و یا استعلام قیمت بروز با ما همراه باشید.

 

 

دانستنی‌هایی در مورد انواع فلنج و گسکت

یکی از شیوه‌های اتصال لوله ها و شیرآلات، فلنج‌ها می‌باشند. در واقع، با بهره‌گیری از انواع مختلفی از فلنج‌ها می توان در جهت اتصال تجهیزات لوله کشی و انواع و اقسام شیرآلات و لوله‌ها استفاده کرد. بین دو سمت فلنج، گسکست‌ها دیده می‌شوند. گسکت‌ها، پر اهمیت‌ترین اتصال، پس از فرآیند جوشکاری می‌باشند. در حقیقت، از گسکت‌ها جهت جلوگیری از نشت مواد و هدر رفت آن‌ها، استفاده می‌شود و به عنوان آب‌بندی کاربرد دارند. ما در شرکت نت پایپ، طی این مقاله، اطلاعات جالبی را در مورد انواع فلنج و گسکت ارائه می‌کنیم تا بتوانیم بهترین آنها را تشخیص دهیم و انتخاب کنیم.

توجه داشته باشید که گسکت‌ها و فلنج‌ها در صنایع مختلف، کاربردهای متفاوتی دارند و به همین دلیل، در شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند و در تهیه آنها از مواد مختلفی بهره گیری می‌شود؛ در واقع، بسته به اینکه در کجا مورد استفاده قرار می‌گیرند و در چه فشار و دمایی قرار می‌گیرند و چه کاربردی دارند، با مواد مختلف و در اشکال متفاوتی تولید می‌گردند.

 

تولید کننده فلنج سایز 160 صبا(پی وی سی)
تولید کننده فلنج سایز 160 صبا(پی وی سی)

تقسیم بندی فلنج‌ها و گسکت‌ها با توجه به جنس و شکل ظاهری آنها

با توجه به جنسی که در تولید گسکت‌ها استفاده شده است، می‌توان آنها را به سه نوع گسکت‌های فلزی، نیمه‌فلزی و غیرفلزی تقسیم بندی کرد.

جهت طراحی و ساخت گسکت‌ها، سه استاندارد مختلف شامل «ASME B16.20»، «ASME B16.21» و «API 6A» استفاده می‌گردد.

 

انواع و اقسام فلنج‌ها

پس از صحبت در مورد انواع گسکت‌ها، اکنون به انواع مختلف فلنج اشاره می‌کنیم. در جدول زیر، انواع مختلف فلنج، با توضیحات لازم ارائه شده است:

ردیف انواع فلنج نام علمی توضیحات
1 فلنج‌های جوشی گلودار Welding Neck Flange اتصال فلنج‌های جوشی گلودار با لوله، به صورت کامل است.

 

این نوع از فلنج‌ها در دما و فشار زیاد کاربرد دارند.

2 فلنج‌های اسلیپتون Slip On Flange در فلنج‌های اسلیپون، لوله از سوراخ میانی این نوع از فلنج‌ها عبور می‌کند؛ چرا که سوراخ میانی آن، با قطر لوله برابر است.

 

این نوع از فلنج‌ها در دما و فشار پایین کاربرد دارند.

3 فلنج‌های ساکت ولد Socket Weld Flange فلنج‌های ساکت ولد، در اتصال لوله‌های با قطر کم، کاربرد دارند.
4 فلنج‌های کور Blind Flange در فلنج‌های کور، سوراخی وجود ندارد و از این نوع فلنج‌ها جهت مسدود کردن انتهای خط لوله‌ها استفاده می‌شود.
5 فلنج‌های دنده‌ای Threaded flanges فلنج‌های دنده‌ای، در صنایع تاسیساتی کاربرد فراوانی دارند و به فلنج‌های رزوه‌ای نیز معروف‌اند.
6 فلنج‌های لپ جوینت Lap Joint Flange فلنج‌های لپ جوینت، به فلنج‌های لبه‌دار نیز معروف‌اند.

خرید و فروش انواع و اقسام فلنج‌ها و گسکت‌های مختلف

پیش از اینکه اقدام به خرید فلنج یا گسکت کنید، باید بدانید که فلنج و گسکت را برای چه کاری می‌خواهید و همچنین همه مشخصات آن را در نظر بگیرید. در حقیقت، آنچه که پیش از خرید انواع فلنج و گسکت اهمیت دارد، این است که مشخصاتی چون میزان استحکام لازم، میزان دما و فشار قابل تحمل و جنس لوله‌های مورد استفاده و غیره را در نظر بگیریم و سپس، با توجه به نیاز خود، اقدام به خرید انواع فلنج و گسکت مناسب نماییم.

توجه داشته باشید که برخی از فروشنده‌ها، فقط اقدام به فروش فلنج و گسکت می‌کنند و خدمات نصب ندارند؛ برخی دیگر از فروشنده‌ها هم هستند که در کنار فروش فلنج و گسکت، نصب آن‌ها را نیز متعهد می‌شوند؛ بنابراین، توجه به این نکته نیز اهمیت دارد و بهتر است که در هنگام خرید به این مسئله نیز توجه فرمایید و فلنج و یا گسکت مورد نظر خود را، از شرکت‌هایی خریداری کنید که خدمات نصب را نیز انجام می‌دهند.

هنگام خرید فلنج و یا گسکت، به این مسئله نیز توجه داشته باشید که این محصولات، حتما دارای مشخصاتی چون نام تجاری تولید کننده، اندازه اسمی لوله و سایر مشخصات معمول باشند

تولید کننده فلنج سایز 160 صبا(پی وی سی)
تولید کننده فلنج سایز 160 صبا(پی وی سی)

ثبت سفارش انواع فلنج

حرف آخر

ما در این مطلب، در مورد فلنج، گسکت، انواع و اقسام فلنج و گسکت و اساس دسته بندی آنها و کاربردهایی که دارند، سخن گفتیم و موارد جالب توجهی از این دو محصول را به خاطر سپردیم. در مورد، استحکام، دما و فشار قابل تحمل انواع فلنج‌ها و گسکت‌ها نیز مطالبی را خوانیدم تا با مطالعه این مطلب، به راحتی بتوانید مناسب‌ترین فلنج و گسکت مورد نیاز فعالیت خود را انتخاب کرده و اقدام به خرید آن نمایید.

جهت استعلام قیمت و یا اطلاعات بیشتر با کارشناس سایت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!
WeCreativez WhatsApp Support
بیست و چهار ساعته در خدمت شما
👋 آماده پاسخ گویی