شرکت لوله و اتصالات پنج لایه آرسین پایپ

آرسین پایپ

شرکت پیمان بسپار آرسین  با هدف اعتلای صنعت تولید کشور در زمینه تولید لوله و اتصالات ۵ لایه کوپلی و پرسی و شیرآلات کلکتوری با کیفیت بالا در سطح استانداردهای جهانی در سال  ۱۳۸۹ شروع به فعالیت  نموده است.
این شرکت با برخورداری از پرسنل و مدیران مجرب، متخصص و مبتکر خود توانایی طراحی، آنالیز و ساخت کلیه قطعات آلیاژی برنج را دارد. کیفیت، دقت و سرعت در فرآیندهای تولیدی و محصول نهایی، سه نگرش اصلی شرکت بوده و جلب حداکثر رضایت و اطمینان مشتریان از طریق کاهش چشمگیر بهای تمام شده و ارتقاء مستمر استانداردها به عنوان هدف عالی و نهایی آن در نظر گرفته شده است.

انواع اتصالات لوله پنج لایه

 لوله و اتصالات پنج لایه یکی از بهترین محصولات مهمی می باشد که در صنعت لوله‌ کشی مورد استفاده ی بسیار زیادی قرار گرفته است. لوله ‌های پنج لایه نسلی بسیار جدیدی از لوله‌ های ترکیبی می باشند.

به طور کلی این لوله از ترکیب پنج لایه فلز و پلیمر شکل گرفته اند. لایه‌ های بیرونی یا خارجی و درونی یا داخلی لوله‌های پنج لایه از جنس پلی اتیلن می باشند و لایه میانی آن ها از جنس فلز آلومینیوم می باشد. بین لایه بیرونی و لایه میانی، بین لایه درونی و لایه میانی، لایه ای از جنس چسب موجود می باشد. در لوله‌ های پنج لایه، لایه آلومینیومی روی لایه پلی اتیلن مشبک وجود دارد و این دو با چسب به هم دیگر متصل خواهند شد، لوله و اتصالات پنج لایه از انواع بسیار مختلفی تشکیل شده اند که شناخت آنها بسیار مهم می باشد.

با توجه به این موضوع بر آن شدیم در این مقاله به بررسی انواع اتصالات لوله پنج لایه ، مزایای لوله پنج لایه، کاربرد و ویژگی‌های آن ها بپردازیم. با ما باشید…

انواع اتصالات پنج لایه کدام اند؟

جنس لوله های پنج لایه ترکیبی از یک لایه آلمینیوم، دو لایه چسب و دو لایه پلیمر می باشد که در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت و ترکیب پنج لایه ای را شکل خواهند داد.

پیشنهاد مطالعه مقاله انواع اتصالات لوله پنج لایه : تولید کننده اتصالات کلمپی در اصفهان 

انواع اتصالات لوله پنج لایه

ولی در کنار آن ها اتصالات پنج لایه وجود دارند که از فلزات برنج و نیکل در ساخت آن ها استفاده ی بسیار زیادی شده است. تفاوت بسیار مهم و اصلی اتصالات لوله پنج لایه با یکدیگر در طریقه‌ی نصب و روش قرارگیری روی لوله و بر این اساس از یکدیگر متمایز می‌ گردند. در زمان نصب کردن لوله های پنج لایه، امکان وجود دارد نیاز به انشعاب های بسیار فراوانی را داشته باشیم و در هر یک از این مسیرها نیازمند می باشید تغییر جهت و یا تغییر در سایز و اندازه لوله ها را داشته باشید.

برای انجام دادن این تغییرات لازم می باشد باید از انواع بسیار مختلفی از اتصالات پنج لایه استفاده نماییم. روش نصب و نحوه قرارگیری اتصالات پنج لایه با یکدیگر متفاوت می باشد و بر این اساس از یکدیگر متمایز خواهند شد. هر لوله اتصالات کاملا مخصوص به خود را دارد انواع اتصالات لوله پنج لایه عبارت است از:


  • اتصالات کوپلی

 اتصالات کوپلی دارای سه قسمت و سه بخش هستند. جنس بدنه اتصالات کوپلی از جنس فلز برنج می باشد. برای افزایش دادن مقاومت، سطح این اتصالات را با یک لایه آلیاژ نیکل آبکاری می‌ نمایند.  آلیاژ نیکل به رنگ نقره‌ای رنگ می باشد و ظاهری بسیار زیبا به اتصالات پنج لایه خواهد داد. اتصالات کوپلی دندانه ها یا عاج هایی را دارا می باشند که برای قرار گرفتن لوله در محل مناسب، به صورتی کاملا  معکوس بر روی آن ها تعبیه گردیده شده اند.

علاوه بر این برای این که مهره ها بتوانند به آن ها به شکل بسیار مناسبی پیچ بشوند، رزوه هایی نیز در انتهای عاج های اتصالات موجود می باشد. یکی از مواردی که باید در هنگام تهیه اتصالات مورد نیاز به آن توجه  بسیار زیادی شود، سایز آن اتصالات می باشد که توسط شرکت سازنده بر روی آن حکاکی شده است.


  • اتصالات پرسی:

اتصالات پرسی دارای چهار قسمت و بخش هستند. در این نوع اتصالات حلقه ‌ای از جنس استیل روی لوله موجود می باشند. این حلقه به وسیله دستگاه پرسی روی لوله فشرده خواهد شد و پرس می گردد.

اتصال و فرورفتگی حاصل از پرس شدن بین لوله از نفوذ و نشت آب به خوبی جلوگیری می ‌نماید. برای این که اتصالات به راحتی بر روی لوله ها آب بندی گردد، حلقه ای بر روی لوله قرار خواهد گرفت و با استفاده از فشار، اتصال پرسی بر روی لوله ها پرس خواهند شد و به این صورت عملیات آب بندی انجام خواهد گرفت. در هنگام عملیات پرس کردن، عاج هایی که روی اتصالات پرسی وجود دارند بر روی لوله فرو خواهند رفت و اورینگ های لاستیکی در کنار عاج ها از نفوذ آب به خوبی جلوگیری می‌ نمایند و آب بندی انجام خواهد گرفت.


  • اتصالات کلمپی:

در صورت بسیار بالا بودن قطر لوله‌ های پنج لایه، فشار جریان آب داخل لوله‌ ها به شدت بیشتر خواهد شد. اتصالات کلمپی می توانند تحمل این فشار آب را دارا باشند. به طوری که در طراحی و تولید آن‌ها از عملیات فورجینگ تناژ۵۰ تن بهره گرفته خواهد شد.

با استفاده کردن از اتصالات کلمپی عملیات باز و بسته شدن لوله ‌ها به آسانی و بدون هیچ آسیب دیدگی انجام خواهد گرفت. در بعضی مواقع به دلیل بسیار  زیاد بودن قطر لوله ها با افزایش فشار آب مواجه خواهید شد. بنابراین باید نوعی از اتصالات استفاده گردند که در برابر نفوذ آب دارای مقاومت بسیار زیاد و قابلیت اطمینان بسیار بالایی بوده باشند. به همین علت اتصالات کلمپی به بازار عرضه خواهند شد.

این اتصالات همانند کمربندهای بسیار سفت کننده می باشند و در صورت استفاده کردن از آن ها، از مهره ها و حلقه هایی که در روش های قبلی نوشته شد، استفاده نمی‌شود. این نوع اتصالات قابلیت نصب بسیار آسان را دارند و بعد از نصب کردن، امکان باز و بسته شدن بسیار مجدد آن ها به راحتی و بدون آسیب زدن وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه مقاله انواع اتصالات لوله پنج لایه : تولید کننده اتصالات پرسی

انواع اتصالات لوله پنج لایه

مزایای لوله‌ و اتصالات پنج لایه را نام ببرید؟

باید بدانید که لوله ‌های پنج لایه مزایای بسیار زیادی را دارند که نصب، برش و اتصال ساده، راحت و بسیار سریع در سیستم های بسیار مختلف از مهم ‌ترین مزایای این لوله‌ ها می باشد. سایر مزایای لوله‌ های پنج لایه به شرح زیر می باشد:

  • لوله‌های پنج لایه می توانند خم شوند و انعطاف پذیری بسیار بالا را دارند. بنابراین در سیستم لوله ‌کشی نیاز بشدت کمتری به این گونه اتصالات را دارند.
  • لوله‌ و اتصالات پنج لایه عمری بسیار مفید و طولانی را دارند و حداقل تا ۵۰ سال عمر را دارند. به همین علتی که بیان کردیم استفاده کردن از این محصولات از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.
  • این لوله ‌ها و اتصالات بسیار بادوام می باشند و در معرض رطوبت های بسیار بالا اصلا زنگ نمی زنند و اصلا پوسیده نخواهند شد.
  •  به دلیل وزنی بسیار کم و انعطاف بسیار بالایی که دارند، حمل و نقل آن ها به شدت  راحت می باشد.
  • ضریب انبساط طولی خیلی کمی را دارند و در برابر دماهای خیلی زیاد، بسیار کم منبسط خواهند شد.
  • این محصولات در برابر مواد شیمیایی مانند: اسیدها و بازها مقاومت بسیار زیادی را دارند. 

کاربرد لوله‌ و اتصالات پنج لایه را بیان نمایید؟

این لوله‌ و اتصالات کاربرد بسیار زیادی را دارند که برخی از آن‌ها به شرح زیر می باشد:

  • استفاده در سیستم های آبرسانی سایر ساختمان
  • استفاده در سیستم های بسیار مختلف سرمایشی و گرمایشی
  • استفاده در سیستم های فشار قوی
  • استفاده در سیستم های گرمایش از کف و توزیع رادیاتور ها
  • استفاده در تهویه های بسیار مطبوع
  • استفاده در صنایعی بسیار مختلف نفت، گاز و پتروشیمی
  • استفاده در انواع و اقسام صنایع پزشکی

انواع لوله های پنج لایه را نام ببرید؟

لوله های پنج لایه انواع بسیار مختلفی را دارند که هر کدام کاربردهای بسیار مختلفی را دارا می باشند. انواع این لوله ها در زیر اشاره شده است:

لوله‌های PEX/AL/PEX: این نوع از لوله‌ های پنج لایه دارای مقاومت بسیار عالی و کافی در دمای ۹۰ درجه سانتی گراد و فشار ۱۰ بار را دارا می باشند و قابلیت اجرایی در سیستم های بلند مدت را نیز دارند. در حالی که جنس لایه داخلی و بیرونی لوله‌ های PEX/AL/PEX از پلی اتیلن می باشند، لایه میانی از جنس آلومینیوم ساخته شده اند.

پیشنهاد داغ مقاله انواع اتصالات لوله پنج لایه : تولید کننده اتصالات پنج لایه

جهت خرید و یا مشاوره در امور خرید با کارشناس فروش سایت در ارتباط باشید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!
WeCreativez WhatsApp Support
بیست و چهار ساعته در خدمت شما
👋 آماده پاسخ گویی